Vores telefonnummer er 99 17 19 10. Her møder du vores kontaktcenter.
Der er telefontid mandag-fredag kl. 8.00 - 13.00.
Høreomsorgskonsulenten, som hører under Kommunikationscentret, træffes hverdage kl. 8.00 - 9.30 på telefon 99 17 27 36.
Udgangspunktet for visitation og udførelse af ydelser inden for personlig pleje og praktisk hjælp, er en faglig vurdering af borgernes funktionsevne fysisk, psykisk, mentalt og socialt. Det er set i en helhed og ud fra borgernes ansøgning om hjælp og ydelser, akutte situation og behov.
På baggrund af funktionsvurderingen og kvalitetsstandarderne vurderer visitator, hvilken hjælp eller hvilke indsatser borgeren kan tilbydes. Indsatsen er individuel og sammensat ud fra borgerens behov, egne ressourcer og netværk.
Man kan ansøge om forskellige typer af hjælpemidler, forbrugsgoder, støtte til køb eller særlig indretning af bil og hjælp til boligindretning, hvis man har en varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.
Sagsbehandleren laver en konkret og individuel vurdering ud fra borgers funktionsnedsættelse, det daglige behov, sociale forhold og boligens indretning.
Vores værksted kan kontaktes, hvis der er brug for reparation af et hjælpemiddel, eller hvis et hjælpemiddel skal afhentes.
Indsatser der visiteres til
- Rehabiliteringsforløb
- Personlig hjælp og pleje
- Praktisk hjælp
- Praktisk hjælp - madservice
- Plejebolig
- Ældrebolig
- Afløsning/aflastning
- Omsorgstandpleje
- Plejevederlag
- Pasning af nærtstående person med handicap eller alvorlig sygdom
- Nødkald
- Hjælpemidler (genbrugshjælpemidler, kropsbårne hjælpemidler, arbejdsmiljøhjælpemidler)
- Forbrugsgoder
- Støtte til køb af bil, særlig indretning af bil og afgiftsfritagelse
- Boligindretning
Læs mere her:
Borger.dk
Kvalitetsstandarder